Tell me and I forget, show me and I remember, involve me and I understand

Chinese verb

Hoe staat jouw business er voor? Wie zijn je klanten en welke waarde creëren ze. Welke kanalen gebruiken je en wie zijn je belangrijkste partners? Wat zijn mogelijke, maar ook wat zijn minder mogelijke toekomstscenario’s? Wat zijn je sterke en zwakke kanten, je kansen en bedreigingen?

Met de passende Business Modeling tools helpen we je op een visuele manier breder en dieper inzicht in de samenhangen van je actuele bedrijfsvoering en de toekomstige mogelijkheden te krijgen.

  • Strategie in kaart met een Concept Map

    Strategie in kaart met een Concept Map

  • Gedragen beslissing m.b.v. Decision Mapping

    Gedragen beslissing m.b.v. Decision Mapping

  • Samen processen verbeteren

    Samen processen verbeteren

  • Event Mapping bij de Marine

    Event Mapping bij de Marine

  • Toekomstscenario's in kaart m.b.v. Mind Mapping

    Toekomstscenario's in kaart m.b.v. Mind Mapping

  • Mind Mapping met 1200 mensen

    Mind Mapping met 1200 mensen

Business Modeling

Scenario Planning of Scenario Thinking is een krachtige strategische planningsmethode en kan op verschillende manieren worden uitgevoerd. Scenario Mapping is een variant waarbij, na het gezamenlijk bepalen van de kernvraag, eerst de drijvende veranderkrachten en trends in kaart worden gebracht en gegroepeerd. Op basis daarvan worden vervolgens mogelijke toekomstscenario’s ‘gemapt’ en in een reflectiediscussie besproken. Uitgangspunt is dat veel relevante informatie in de hoofden van de deelnemers aanwezig is.

Het resultaat van Scenario Mapping is een set ‘Scenario Maps’ die een alternatief zicht bieden op de mogelijke toekomst – het zijn dus geen voorspellingen! Vaak vinden deelnemers dat de impact groter is of sneller optreedt dan zij vooraf hadden geschat.

Wie meerdere toekomstscenario’s heeft kan sneller te reageren wanneer de omstandigheden sneller veranderen dan we verwachten.

Zie voor meer informatie http://www.business-mapping.biz/scenario-mapping/ 

Business Model Canvas - een introductie

“Hans weet creatieve en inventieve methoden in te zetten om de voortgang in projecten en processen te verbeteren en te versnellen. Naast methodische expertise weet Hans door zijn groepsdynamiek vernieuwende inzichten te genereren zodat de implementatie van het resultaat een stuk vlotter verloopt. Hans weet humor met effectiviteit in te zetten. Ik zie uit naar onze volgende samenwerking.”

Herman Meines
Procesbegeleider/programma manager NL innovators Den Haag

“Voor het opnieuw opstarten van een gecompliceerd project voor BAM ITM heeft Hans een zeer goede bijdrage geleverd door met process-mapping met de projectleden het proces en de te nemen acties te herdefiniëren. Zo is de betrokkenheid van projectleden vergroot, zijn nieuwe interfaces vastgesteld en is veel efficiency bereikt.”

Wybo Spoelstra
Spindle Result BV

“Event: the Global Speakers Summit 2011. Venue: Grand Hotel Huis ter Duin, Noordwijk, the Netherlands. Action: mindmapping. Recommendation: Hans Terhurne provided the 210 participants from 21 countries with a fabulous extra value. His mindmaps of all the international professional keynote speakers were on the spot, accurate and full creative insights. Well done!” 

Hans Ruinemans
Chief Inspiration Officer, Business Tales NV
Communication Strategist, Bureau Acht VOF